top of page

KLACHTENPROCEDURE

Het kan voorkomen dat u niet volledig tevreden bent of een klacht heeft over een behandeling of onze dienstverlening. 
Dat vinden wij natuurlijk vervelend, en in dat geval denken wij graag met u mee. Wij verzoeken u om direct contact met ons op te nemen, 
zodat wij samen tot een passende oplossing kunnen komen.

Doel van de klachtenprocedure
Het doel van deze klachtenprocedure is om een duidelijke en transparante manier te bieden voor het indienen, behandelen en oplossen van klachten 
met betrekking tot de behandelingen en dienstverlening van MAAI CLINIC. Deze procedure voldoet aan de richtlijnen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

Meer informatie over deze wet vindt u via de website van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kwaliteit-van-de-zorg/wet-kwaliteit-klachten-en-geschillen-zorg.

Indienen van een klacht
– U kunt uw klacht schriftelijk of per e-mail indienen via info@maaiclinic.nl.
– Vermeld hierbij uw naam, contactgegevens, datum van de gebeurtenis en een duidelijke omschrijving van uw klacht.

Behandeling van de klacht
– Onze klachtenfunctionaris registreert de klacht en stuurt u een ontvangstbevestiging.
– De klacht wordt onderzocht en, indien nodig, wordt aanvullende informatie gevraagd bij de betrokken behandelaar of medewerker.
– U ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een schriftelijke reactie. Als er meer tijd nodig is voor onderzoek, wordt u hiervan tijdig op de hoogte gebracht en wordt een nieuwe termijn afgesproken.
– Wij streven altijd naar een passende oplossing en doen, indien mogelijk, concrete voorstellen om de klacht te verhelpen.
Bemiddeling
– Indien u niet tevreden bent met de geboden oplossing, kunt u verzoeken om bemiddeling door onze klachtenfunctionaris.
– De klachtenfunctionaris zal proberen te bemiddelen tussen u en de betrokken partij(en) om alsnog tot een bevredigende oplossing te komen.
– Indien bemiddeling niet tot het gewenste resultaat leidt, kunt u de klacht voorleggen aan een onafhankelijke instantie, zoals de Geschillencommissie DokH.
Terugkoppeling en evaluatie
– Na afronding van de procedure ontvangt u een terugkoppeling over de genomen stappen en het resultaat.
– Wij evalueren klachten periodiek om onze zorg en dienstverlening te verbeteren en herhaling te voorkomen.
– U kunt desgewenst feedback geven over de klachtenprocedure en de afhandeling.

Externe klachtenregeling
Wanneer u niet tevreden bent met de interne afhandeling, kunt u gebruikmaken van de klachtenregeling van onze aangesloten geschillencommissie. 
Hiervoor verwijzen wij naar de informatie in de ‘Patiëntenfolder Klachtenregeling’ en de ‘Patiëntenfolder Behandeling’ van DokH.


 

bottom of page